BLOG

 

Náš Průvodce udržitelnými nákupy má novou tvář! Je jí módní návrhářka a stylistka Kamila Vodochodská, která se tématu minimalizace dopadu módního průmyslu na přírodu věnuje už řadu let.  


Kamila Vodochodská, módní stylistka, slow-fashion terapeutka, a hlavně ambasadorka udržitelného Westfield Chodov, otestovala několik produktů značek Kitikate, Oxalis dessous a dm drogerie markt.
I když tyto značky vyrábí a nabízejí zcela odlišný sortiment a na první pohled se tak může zdát, že nemají nic společného, opak je pravdou. Všechny jsou...

V 1.díle jsme si vysvětlili několik základních pojmů, které sice bytostně souvisejí s udržitelností, ne každému ale může být jasné, co přesně se za nimi skrývá.

Má-li se něco změnit k lepšímu, musí být na počátku potřeba (ve smyslu motivace a proaktivního přístupu). Abychom si ale mezi sebou rozuměli v tom, co a jak vlastně chceme měnit, musíme mít jednotnou jazykovou a slovní výbavu.U komplexního a širokého tématu udržitelnosti, která navíc sama sebe v mnoha ohledech neustále definuje, potřebujeme sladit...

Ta správná nálada k hlubšímu pohledu na dění uplynulých měsíců i na to, co mě teprve čeká, mě popadne několikrát do roka. S tužkou v ruce si pak pobroukávám a pobilancovávám, sepisuji, čmárám.Minulý rok k takovým chvílím vybízel mnohokrát. Byl záživný, zahýbal životy lidí, proměnil návyky, zpomalil i zrychlil. Promíchal naše potřeby a s nimi...

Udržitelný či udržitelnější přístup k našemu spotřebitelskému chování má mnoho podob, stejně jako se liší i míra jejich pozitivního dopadu. Každý krůček se ale počítá - ať už se letos pro udržitelnější Vánoce rozhodujeme poprvé, nebo navazujeme na své dlouhodobé přesvědčení. Co tedy bude zapotřebí, pokud se letos rozhodnete udržitelnější uvažování...

Náš společný prostor pro sdílení informací, tipů a úhlů pohledu na udržitelnější přístup k pořizování módy, který zde bude postupně vznikat, jsem původně měla v plánu otevřít článkem uvádějícím udržitelnost jakožto terminus technicus. Mám ale pocit, že v této pro všechny náročné době bude vhodnější naši společnou misi za efektivnějšími šatníky,...

Naše ambasadorka Kamila na začátku září představila možné přístupy k tvorbě udržitelnějšího šatníku několika novinářkám na workshopu v Moment Cafe. Dozvěděli jsme se například to, že většina z nás nosí pouze 10 % svého šatníku, nebo že průměrně je každý outfit tzv. "rychlé módy" nošen jen zhruba 3-5x.

Žijeme v době přeinformované a dezinformované - v době, kdy největší zbraní není lež, ale mírně pokroucená pravda. V době, kdy se po nás vyžaduje, abychom byli efektivní a "dokonalí" v reálu i na sociálních sítích. Ve svém zrychlení ale býváme příliš líní na to, abychom informace ověřovali a budovali si vlastní hodnotový žebříček nezávisle na...