TIPY NA UDRŽITELNÉ KOLEKCE

UDRŽITELNÝ ODĚV

GAP

Speciální kolekce GAP FOR GOOD obsahuje produkty, které jsou vyrobeny zodpovědně k přírodě. V GAP jsme se zavázali k tomu, že budeme používat méně vody, více udržitelných a znovu využitelných materiálů. Zatímco se posouváme kupředu, s jistotou víme, že udržitelnost je správnou cestou. Od vlákna v továrně až k oblečení, které si zamilujete nosit. Vyrobeno pro život, k němuž chováme respekt a zejména se zodpovědností k naší planetě.

Džínová bunda GAP Washwell (cena produktu: 2 199 Kč)

  • Dámská kratší džínová bunda.
  • Zapínání na kovové knoflíky.
  • Dlouhé rukávy s manžetou.
  • 5% recyklovaná bavlna.
  • Součástí program Washwell.

Tento produkt je součástí našeho programu Washwell™ šetřícího vodu. Ve srovnání s běžnými způsoby praní, Washwell™ ušetřil od roku 2016 miliony litrů vody.  


ANSON´S

ANSON's společně s mateřskou společností Peek & Cloppenburg integrují udržitelnost a zodpovědné hospodaření s textilním zbožím. Klíčová je transparentnost a poskytnutí informací, podle kterých se zákazníci mohou informovaně rozhodnout. Společnost proto vyvinula přísný standard certifikace. Vybrané položky se pak mohou chlubit štítkem "We care together". Vzorky produktů prodávaných v prodejnách jsou navíc pravidelně testovány v souladu s přísnými kritérii normy Ökotex 100.


BOGNER

BOGNER slaví 90. výročí novou kolekcí "Off to New Horizons". Ta kombinuje průkopnické řemeslo s nejnovějšími inovacemi. Vzhled uvolněné elegance, detaily vystihující ikonu BOGNER, abstraktní vzor, luxus, tradice i pokrok. To je stále se vyvíjející, ale vždy překvapující BOGNER. 


ESPRIT

Odpovědnost za naši planetu, sociální aspekty a otázky životního prostředí nejsou pro Esprit důležité jen teoreticky. Do praxe byly zavedeny již v dobách založení společnosti v roce 1968, což bylo dlouho předtím, než se "eko móda" stala trendem. Recyklovatelná móda znamená ohleduplné zacházení s materiály i lidmi. Esprit podporuje nejen vyšší platy zaměstanců v regionu, navýšení zaměstnanosti žen, ale klade také důraz na co nejšetrnější výrobu oděvů či obalových materiálů. Oblečení, obuv nebo doplňky vytváříme se záměrem používat je zodpovědně co nejdéle a také opakovaně. A když naše výrobky přestanou být pro člověka užitečné, mohou být bezpečně vráceny do biosféry.


FALCONERI

Od pastvin v Mongolsku přes řemeslo využívající získaná prémiová přírodní vlákna až na ramínka v prodejně.Produkty pro každého, kdo chce prozkoumat myšlenku luxusu a zároveň si užívat měkkost tkanin Falconeri. Na tom je založena filozofie značky. A to bez jakýchkoliv prostředníků a s neustálým respektem k životnímu prostředí a lidem. Falconeri Superior Cashmere proto přichází pouze s těmi nejlepšími surovinami, které vždy splňují kvalitativní standardy dané značky, které jsou nekompromistní k délce a tloušťce vlákna, což umožňuje, aby se každý oděv Falconeri stal ikonickým a vydržel navždy. Výjimečná, ale cenově dostupná kvalita. Pánské i dámské oděvy Falconeri Superior Cashmere jsou nabízeny od 3 999 Kč.
Falconeri se zaměřuje na udržitelnou výrobu, proto také dlouho podporuje dvě mezinárodní organizace věnující se ochraně životního prostředí a lidí: CCMI (https://www.cashmere.org/ita/), která chrání zájmy spotřebitelů, výrobců a maloobchodníků, přičemž zachovává integritu kašmíru a SFA (https://www.sustainablefibre.org/), který se snaží chránit flóru, faunu a řetězec zpracování kašmíru v Mongolsku.

JACK & JONES

V JACK & JONES věří v lepší způsob výroby oblečení a snížení odpadu. Zaměřují se na začlenění kruhového myšlení a principů štíhlé výroby v oblasti návrhů, výroby, balení, skladování i přepravy produktů. Používané obaly jsou stále častěji vyráběny z recyklovaných nebo odpovědně získaných materiálů. Velkou prioritou je také změna způsobu balení a označování produktů. Postupně se vyřazují původní plasty a volí se recyklované materiály a zároveň se navrhují nové procesy, které snižují potřebu obalů. Do konce roku 2021 budou všechny čiré plastové sáčky používané k ochraně produktů JACK & JONES pocházet z recyklovaných zdrojů. Závěsné štítky jsou vyrobeny z papíru s certifikací Forest Stewardship Council (FSC) a štítky pro péči jsou ze 100% recyklovaného polyesteru. Do roku 2025 budou všechny obaly určené pro spotřebitele 100% znovu použitelné, recyklovatelné nebo kompostovatelné.


C&A

Udržitelnost je hodnotou, na které C&A neustále velmi tvrdě pracuje. V roce 2018 představilo jako první na světě džíny oceněné certifikátem Cradle to Cradle Certified® Gold Level (C2C™), v roce 2020 následoval vývoj celosvětově první džínové látky Cradle to Cradle Certified® Platinum uvedenou pod názvem Forever Denim. V březnu 2022 byla ve vlastní továrně na džínovinu FIT se sídlem v Mönchengladbachu dokončena první kolekce džínoviny vyrobené v Evropě, která ač byla k dostání pouze online, byla velmi dobře přijata. Proto C&A rozšiřuje kolekci z organické bavlny a využívající obnovitelné energie.

V roce 2021 byla C&A první značkou, která uvedla na trh produkty certifikované podle Sustainable Fiber Alliance (SFA) - Cashmere Standard.
Kašmír s certifikací SFA je získáván zodpovědněji, s cílem dosáhnout vysokých standardů dobrých životních podmínek zvířat a zároveň minimalizovat dopad na životní prostředí a chránit živobytí pastevců. Kromě toho SFA spolupracuje s 95 pasteveckými komunitami, z nichž někteří jsou kočovní pastevci. Pastevci mají pouze jednu sklizeň kašmíru ročně, což tvoří většinu jejich ročního příjmu. Cílem SFA je zajistit dlouhodobou životaschopnost odvětví a živobytí pastevců tím, že pomáhá stabilizovat trh a podporuje obnovu a ochranu půdy.


FASHION M&M

Když se řekne slovo kvalita, tak ta pro firmu Fashion M&M začíná výběrem materiálů, pokračuje u zdokonalování střihů a končí precizností zpracování. Kvalita jednotlivých modelů se promítá do jejich životnosti, pohodlí při nošení a snadné údržby. Toho všeho se návrhářka Martina Pipková Loudová držela hned při založení značky a neustále také trvá na tom, aby návrhy, které sama procesuje, byly ušity v Čechách, konkrétně v Kutné Hoře. Nyní se majitelka rozhodla svou značku Fashion M&M rozšířit. "Před pandemií jsme se soustředili předevšímna velkoobchodní prodej a dodávali jsme naše modely do více než 60 obchodů a butiků po celé ČR. Koronakrize ale vše změnila a my jsme se zaměřili na vlastní prodejny a náš online obchod. Takže naším cílem je představit naši tvorbu široké veřejnosti a nadále těšit naše zákazníky originální českou módou," upřesňuje svoje plány do budoucna Martina Pipková Loudová.


VERO MODA

Kolekce AWARE je prvním krokem k udržitelnějšímu světu módy. Při výrobě oděvů používáme recyklované materiály, jako jsou například bavlna, polyester a vlna. Vyvíjíme inovativní a udržitelnější materiály, jako jsou LENZING™ ECOVERO™ FIBRES a TENCEL™ LYOCELL FIBRES. Recyklovaný polyester je syntetický materiál, který je vyroben z odpadu, jako jsou plastové láhve, použité plastové oděvy a zbytky látek z výroby. Recyklace polyesteru šetří přírodní zdroje a snižuje množství textilního odpadu, což z recyklovaného polyesteru činí udržitelnější vlákno.


FREDDY

Ve světě, který se neustále mění a který vyžaduje podporu nás všech, jsme se rozhodli spustit plán renovace s ohledem na ochranu přírody. (RE)MOVE - Freddy's Sustainability Commitment - je program zaměřený na to, aby byl náš výrobní proces stále udržitelnější. WR.UP® SS/22 byla první kolekce vytvořená ve snaze o dosažení této velké ambice: Odstranění odpadu, abychom se přizpůsobili naší přirozené stránce. Jedná se o první kolekci vyrobenou výhradně z ekologických látek. 

Bavlna našich oděvů je 100% organická s recyklovaným elastomerem. Polyester pochází z plastových lahví, které byly recyklovány a přeměněny na nové vlákno. Pracujeme na tom, aby všechna naše barviva měla nízký dopad na životní prostředí a byla bez škodlivých chemikálií. Zahájili jsme certifikační procesy ISO 14001 pro naše závody a také certifikační procesy GOTS/OCS a GRS pro naše dodavatele látek. Doplňky jako zipy, knoflíky, destičky a gumičky jsou všechny vyrobeny z částečně recyklovaného materiálu. Všechny sáčky jsou vyrobeny z biologicky rozložitelných a kompostovatelných plastů. Visačky na oděvy jsou vyrobeny z recyklovaného papíru.


FIELMANN

Máte rádi vše, co je zelené? Pořiďte si brýle z exkluzivní udržitelné kolekce Elementra od Fielmann. Optice Fielmann se podařilo najít tu správnou kombinaci brýlové módy, udržitelnosti a pohodlí a skloubit ji do výroby exkluzivní kolekce Elementra. Fielmann recykluje acetát ze starých brýlí, čímž šetří cenné zdroje - a výsledek navíc vypadá opravdu skvěle. Každá obruba je jedinečná a kolekce navíc přispívá i k naší společné budoucnosti. Nyní dostupné v prodejně optiky Fielmann. 


H&M

Udržitelnost hraje u značky H&M velmi významnou roli. Ve většině svých kolekcí využívá organické, recyklované nebo i inovativně vyrobené materiály, jako jsou organická bavlna, Tencel nebo recyklovaný polyester. Letos uvádí na trh také značku funkčního sportovního oblečení a doplňků H&M MOVE z inovativních a udržitelnějších materiálů.
Navíc jako jedna z prvních značek H&M spustilo celosvětový program sběru nechtěného oblečení. Do jakékoli pobočky můžete donést oblečení nebo textil od jakékoli značky a v jakémkoli stavu. U H&M se pak postarají, aby vámi odevzdanému oblečení byl dán druhý život. A navíc jako odměnu za vaši uvědomělou volbu dostanete slevový voucher na svůj další nákup.


STEILMANN

Značka dámské i pánské módy COMMA a DIGEL jsou oddány lidem a přírodě. Na výrobu produktů se vztahují sociální a ekologické normy. Při výrobě se provádí přísné kontroly znečišťujících látek a dodavatelům se poskytují pokyny pro ochranu životních podmínek zvířat. Ve výrobě používáme udržitelná, certifikovaná vlákna či recyklované materiály z plastu či textilního odpadu. Výroba je šetrná k životnímu prostředí. Značka Digel se zaměřuje kromě výroby i na obnovu životního prostředí. Ve spolupráci s organizací Eden Project zasadí za každý prodaný oblek jeden strom, což nejen pomáhá životnímu prostředí, ale nabízí pracovní místa v rozvojových zemích.


MARKS & SPENCER

Střihy, které potřebujete, styly, které chcete, vyrobené ze 100% bavlny z odpovědných zdrojů a o 80% méně vody v procesu úpravy v letošním roce.* Děláme ale ještě více, včetně snížení spotřeby vody a energie potřebné při barvení a úpravě našeho denimu. Používáme pouze bavlnu, která pochází z odpovědnějších zdrojů (je šetrnější k životnímu prostředí i k zemědělcům) a v ostatních částech procesu výroby džínů používáme méně vody.
Naši partneři - našli jsme ty správné partnery, kteří nám pomáhají být na špičce v oblasti džínoviny šetrné k planetě, od získávání až po konečnou úpravu. Již více než 10 let spolupracujeme ruku v ruce s iniciativou Better Cotton Initiative a v roce 2019 jsme se stali prvním britským maloobchodním prodejcem, který získává veškerou bavlnu z udržitelnějších zdrojů. Tento způsob zlepšuje pracovní podmínky farmářů, jejich zisky a komunity a zároveň je lepší i pro životní prostředí.Posledních pět let spolupracujeme s firmou Jeanologia, jejíž inovativní techniky nám umožňují dokončit naše džíny s ohledem na styl i ekologický kredit. To nás vedlo ke snížení spotřeby vody v džínách, a tím i ke snížení spotřeby životně důležitých zdrojů naší planety. 
*V porovnání s průmyslovým průměrem v oblasti dokončování oděvů podle společnosti Jeanologia.

Naše bavlna z udržitelných zdrojů - 100 % bavlny pro naše oblečení pochází a vždy bude pocházet z odpovědných zdrojů. Díky spolupráci s iniciativou Better Cotton Initiative (BCI) umožňujeme zemědělcům efektivněji hospodařit s vodou, pečovat o zdraví půdy a respektovat biologickou rozmanitost - to vše ve snaze zpomalit klimatické změny. Iniciativa BCI existuje proto, aby byla produkce bavlny lepší pro lidi, kteří se na ní podílejí, a lepší pro životní prostředí. Jsme v čele získávání udržitelnější bavlny a s BCI spolupracujeme od roku 2009.


LINDEX

V roce 2014 jsme zahájili svoji cestu k výrobě "lepšího" denimu způsobem, který zanechá co nejmenší dopad, a dnes je veškerá naše džínovina v Lindexu tím, čemu říkáme Better Denim. Better Denim byl vyvinut průběžně a zahrnuje 4 oblasti, a to: naše džínovina je navržena s ohledem na dlouhou životnost a cirkularitu; že zvyšujeme podíl používaných recyklovaných materiálů; používáme procesy praní, které účinně využívají zdroje; čistší procesy barvení.

Vyrobeno efektivnějšími mycími procesy z hlediska zdrojů Při výrobě denimu jsou často potřeba intenzivní procesy praní, aby se tak dosáhlo správného vzhledu a pocitu. Praní denimu konvenčním způsobem může spotřebovat až 25-30 litrů vody na oděv. To jsme ale v Lindexu změnili - naše kolekce Better Denim spotřebuje v procesu praní jen asi 8-10 litrů, aby dosáhl správného vzhledu a pocitu. Když náš denim vyrábíme, používáme také méně a lepších chemikálií a výroba za sebou zanechává čistší odpadní vodu. Jedna láhev - jeden produkt V rámci celého našeho sortimentu džínoviny, kde je všechno lepší džínovina, tzv. Better Denim, máme také výběr stylů, u kterých jsme šli ještě dále s nejefektivnějším možným procesem praní. S inovativní technologií od Jeanologia jsme v procesu mytí spotřebovali pouze 1-2,5 litru vody, což je asi jedna láhev. Místo vody se k dosažení denimového vzhledu a dojmu používá vzduch a laser. Více na lindex.com. Naším cílem je, aby 100 % našich materiálů bylo recyklovaných nebo z udržitelných zdrojů do roku 2025.



UDRŽITELNÉ SPODNÍ PRÁDLO

TEZENIS

Tezenis pokračuje ve své cestě k udržitelnosti a rozšiřuje kolekci BE THE CHANGE, jejímž cílem je omezit dopad společnosti na životní prostředí. Ve společnosti Tezenis se neustále snažíme vytvářet pozitivní změny v prostředí kolem nás, dokonce i ten nejjednodušší proces je zaměřen na odpovědnější budoucnost módy. Od tohoto cíle vycházejí projekty a akce, které nám umožňují spojit silné tvůrčí úsilí a inovace směrem k ekologii a trvale udržitelnému rozvoji. Termín, který pro nás označuje nejen vědomou volbu vláken, ale také opětovné použití výrobního odpadu, použití recyklovaného papíru v obalech, jakož i pozornost věnovanou nižší spotřebě vody a důslednému snižování emisí CO2. Naší výzvou je vyvíjet stále lepší produkty prostřednictvím hledání chvályhodných výrobních procesů, protože prostřednictvím našich současných i budoucích závazků se chceme podílet na změně.


OXALIS DESSOUS

Rádi bychom vám představili úplně novou kolekci Softessence od francouzské značky Aubade. Jednotlivé podprsenky a kalhotky z této kolekce jsou zdobeny výšivkou, která vytváří květinový vzor a je až sametově jemná. Navíc tato kolekce dbá na udržitelnost, a právě výšivka je ze 100% recyklovaného materiálu. Poznejte kouzlo recyklovaných materiálů a dokažte si, že i udržitelné produkty mohou být krásné. Jsme rodinná společnost, která je na trhu již více než 25 let. Ekologii a vliv člověka na přírodu bereme velice vážně a aktivně zařazujeme do svého sortimentu produkty, které jsou buď plně ekologické, nebo jsou vyráběny šetrnými způsoby s úctou k přírodě. V novém roce jsme se rozhodli ještě více přiblížit ekologickému prodeji a balíme ještě více zboží do látkových znovupoužitelných tašek.

Udržitelnost je o použitých materiálech, ale také o přístupu k oblékání celkově. Trendem poslední doby jsou menstruační kalhotky, které dokáží plně nahradit hygienické vložky a tampóny, což přírodě skutečně velmi uleví. Francouzská značka Chantelle přišla s menstruačními kalhotkami, které mají dva certifikáty, které dokazují perfektní a ekologické zpracování výrobků. Jedním je certifikát GOTS (Global organic textile standard) a druhým je Oeko tex standard 100, který pro oblast spodního prádla není lehké získat. Vyzkoušejte menstruační kalhotky a pomozte planetě od zbytečného odpadu.

Velice úspěšná kolekce Thelma od francouzské značky Passionata, která je vyrobena z větší části z recyklovaných materiálů (až 73 %) přichází s novou moderní hořčičnou barvou. Za Vaši pozornost rozhodně stojí také úžasné doplňky v podobě body, košilky a topu, které jsou pro Vás připraveny v černé a smetanové barvě. Recyklace u materiálů splňuje velice přísný evropský certifikát GRS (globální recyklační standard). Udělejte si radost a dejte šanci udržitelné módě.


INTIMISSIMI

Po úspěchu první Green Collection v roce 2020, Intimissimi pokračuje s produkci mini kolekcí pro ty, kteří si přejí nosit oblečení, které je šetrné k životnímu prostředí. Kolekce jsou vyrobené z trvale udržitelných materiálů, jejichž složení i původ jsou ověřeny. Tato linie spodního a nočního prádla i úpletů doplňuje základní kolekci. Je vyrobena z certifikovaných materiálů, jejichž konkrétní složení se dozvíte na cedulce prádla. Green Collection je unikátní materiálovým složením s minimálním negativním dopadem na životní prostředí. Tato kolekce zahrnuje různé řady spodního prádla jako například Nature's Dream, Light Flower anebo Evanescent Love. 




UDRŽITELNÁ OBUV

ECCO

Divize společnosti ECCO Leather v Nizozemí vyvinula novou revoluční technologii šetřící vodu, technologii DriTan™, která promění celosvětový kožedělný průmysl. Technologie DriTan™ snižuje množství vody potřebné pro činění kůží, což umožňuje koželužnám pracovat udržitelnějším způsobem. Technologie DriTan™ ušetří přibližně 20 litrů vody na jeden kus kůže, což představuje více než 25 milionů litrů vody ročně. Tato kůže je navíc co do kvality, vlastností a stability nerozeznatelná od té tradičně vyčiněné. Po dobu 10 000 let lidé činili kůži a vždy se předpokládalo, že je nemožné ji zpracovat bez použití velkého množství vody. ECCO Leather však vyvíjí a zdokonaluje způsob využití vlhkosti, která je již přítomná v kůžích a tím šetří vodu při jejich zpracování a činění. 


STEVE MADDEN

Ve společnosti Steve Madden chceme využít sílu módy a stát se globální silou pro dobro. Naší vizí je poskytnout stylovým jedincům příležitost být odvážnými a inspirativními při vyjádření své individuality a zároveň se starat o ostatní, naši planetu a budoucnost. Dbáme na životní prostředí a začali jsme tvořit kolekce, u kterých se k tomu přihlíží. Jsou vyrobeny z více než 50% recyklovatelných materiálů.Jsme odhodláni převzít svou odpovědnost a prosadit svou značku a stát se udržitelnější s každým krokem. Chceme odhalit, minimalizovat a eliminovat náš dopad. S ohledem na tento cíl jsme identifikovali čtyři klíčové oblasti, na které zaměříme své úsilí: rovnost, inkluzivitu, životní prostředí a odpad.Přemýšlime o vás - Vytváření bezpečných, různorodých a spravedlivých příležitostí pro lidi v našich obchodech, kancelářích a továrnách.Udělejme to pro všechny - Stanovení trendů, které zajistí, že módní produkty budou vyráběny zodpovědně, udržitelně, cenově dostupné - a jsou dostupné lidem všech tvarů, velikostí a materiálů.Pojďme změnit hru - Přechod na udržitelnější materiály a snížení dopadů na životní prostředí v našem dodavatelském řetězci.Poradíme si s odpadem - Tvrdo pracujeme, aby se boty a produkty nedostaly na skládky, prodlužováním jejich životnosti a navrhováním s ohledem na kruhové principy.


HÖEGL

Pokud hledáte zimní obuv, která je nejen stylová, ale i udržitelná, tak boty Högl VISION si určitě zamilujete. Boty jsou vyrobeny z veganských materiálů v Evropě. Zaujmou vás svým jedinečným designem zadní části s plyšovými prvky a nápadnou podrážkou. Kozačky lze perfektně kombinovat s rukavicemi WEEKEND a krátkou bundou LIV s jehněčím vzhledem, které jsou rovněž vyrobeny z veganských materiálů. S naší novou kolekcí podzim/zima vám chceme dokázat, že udržitelnost může být stylová. Máme pouze jednu planetu a její zdroje nejsou nevyčerpatelné. Vnitřně všichni víme, že změna v našem chování je nevyhnutelná a že všichni musíme přispět svým dílem k tomu, abychom zajistili, že Země zůstane obyvatelná i v budoucnu. Společnost Högl je rodinný podnik, který vždy myslel na budoucí generace a usiloval o výrobu šetrnou ke zdrojům. Jednoduše proto, že udržitelnost znamená do značné míry také kvalitu. Čím je bota odolnější a pohodlnější, tím je udržitelnější. Proto se stále spoléháme na ruční výrobu i v dnešní době, kdy existuje nepřeberné množství různých technologií. Obuv vyrábíme v Evropě za přísné kontroly kvality a používáme výhradně pečlivě vybrané materiály prvotřídní úrovně. Pracujeme pouze s pravou kůži, která je vedlejším produktem při produkci masa. Mnoho našich bot je vyrobeno z materiálu, který je 100% certifikován zlatým hodnocením LWG (Leather Working Group) - iniciativa, která vede kampaň za optimalizaci environmentálního managementu v kožedělném průmyslu a podporuje zpracování s nejnižší možnou spotřebou energie a vody. Během toho všeho jsme si uvědomili jednu věc: snaha o udržitelnost je nikdy nekončící proces, který neustále vyžaduje nové výrobní procesy šetrnější k životnímu prostředí.




UDRŽITELNÉ SPORTOVNÍ OBLEČENÍ

FJÄLLRÄVEN

U společnosti Fjällräven nenajdete jen udržitelnou kolekci, udržitelnost zde totiž není považována za samostatný projekt ani módní trend, je už od zrodu značky jádrem všeho, co dělá. Hlavní strategií Fjällrävenu je vytvářet odolné výrobky. Pokud bunda vydrží 10 let, její celoživotní dopad bude nižší, než u bundy, která se po roce opotřebuje. Oblečení i proto navrhuje nadčasově tak, aby výrazně nepodléhalo módním trendům. Výrobky jsou také navrženy tak, aby se daly snadno opravit a na každé kamenné prodejně Fjällräven je možné si produkty nechat navoskovat voskem Greenland Wax, který zvyšuje odolnost proti opotřebení.
Mnoho syntetických materiálů (jako nylon nebo polyester) jsou skvělé v outdoorovém průmyslu, rychle schnou a snadno se o ně pečuje, jsou však vyrobeny z fosilního paliva. Biologické materiály, včetně organické bavlny, mají také také určitý dopad; plodiny vyžadují hodně půdy a vody, musí se přepravovat, atd. Proto vidí Fjällräven největší budoucnost v používání již existujících materiálů. V sortimentu najdete spoustu produktů, při jejichž výrobě byl použitý například recyklovaný polyester nebo nylon. Mimo to společnost také věnuje svou energii vývoji nových materiálů, beroucích ohled na životní prostředí. Jedním z těchto materiálů je například Pine Weave vyrobený ze dřeva, který používá na výrobu svého nového Tree-Kånkenu
Udržitelný rozvoj je ve Fjällräven chápán jako rozvoj, který splňuje potřeby současnosti, aniž by byla ohrožena schopnost budoucích generací uspokojit své vlastní potřeby. Udržitelnost je rovnováha. Tenká hranice mezi teď a tady a budoucností. Fjällräven vyrábí vybavení, které zajistí, že váš příští trek bude trochu sušší a letní výlet trochu pohodlnější, s důrazem na to, aby budoucí generace mohly zažít stejné túry a výlety, jako nyní vy. 


HELLY HANSEN

Díky jejich Urban kolekci drží Helly Hansen obyvatele města v teple a pohodlí, aniž by cokoli slevili na stylu a funkčnosti. Tato Norská značka již více než 140 let poskytuje svým zákazníkům a profesionálům po celém světe spolehlivé modely do chladného podnebí. Od roku 2020 posouvá Helly Hansen své městské oblečení zase o krok dále uvedením své nové, ekologicky udržitelné řady - Mono Material.

Tato nová kolekce, ve které najdeme oděvy s jedinečnou konstrukcí materiálu, bere v úvahu celý životní cyklus oblečení, výsledkem čehož je oděv, který se snadno udržuje a snadno recykluje. Kolekce Mono Material je vyrobená výhradně z polyesteru, a to včetně izolační výplně, která je složená ze 100% recyklovaného prachového polyesteru. Oděvy vyrobené z jednoho materiálu, jsou mnohem lepším zdrojem při kruhovém procesu, který má za cíl recyklaci textilu na textil. Při recyklaci na novou tkaninu si mono materiály zachovávají více ze svých původních vlastností a funkčnosti oproti jiným smíšeným vláknům. Bundy MONO MATERIAL jsou vyrobeny s ohledem na odpovědnost vůči životnímu prostředí a nedělají kompromisy v designu ani funkci. Navíc jsou lehké a pohodlné, což z nich dělá perfektní volbu pro každodenní nošení, kdykoli se chcete zahřát.




UDRŽITELNÉ OBLEČENÍ PRO KOJENCE A DĚTI

KITIKATE

Módní značka Kitikate přichází na český trh s kojeneckým oblečením s cílem prodávat kvalitní produkty, za jejichž výrobou a distribucí neleží stín pochybností o etice a ekologické odpovědnosti. Hlavním firemním krédem je nejen kvalita produktů, ale i dodržování maximálních ekologických a etických standardů. Její mateřská společnost Merkez bebek navrhuje a vyrábí jedinečné kojenecké oblečení již skoro 30 let. Před dvěma lety přešla zcela na ekologickou produkci za využití 100% bio bavlny pěstované a sklízené dle standardů GOTS. Kitikate je tak hrdým držitelem certifikátu GOTS. V Kitikate naskladnili podzimní kousky pro nejmenší ve věku od 0 do 6 let 🤍 Najdete tam třeba pohodlné teplákové soupravy, overaly a pyžámka pro chladnější večery.


BAMBULE

COOL Club je jednou z nejoblíbenějších značek dětského oblečení, kterou si zamilují děti i rodiče. Každá kolekce je originál, nejen svými barvami, ale i motivem. Kolekce NEWBORN a overaly z kolekce BABY jsou vyrobeny ze 100 % vysoce kvalitní bavlny a jsou označeny logem "Certified organic cotton" neboli certifikovaná organická bavlna. Představují ekologicky šetrný výběr udržitelně získaných materiálů, jsou příjemné pokožce, a zajišťují tak maximální komfort dítěte. Převážná část kolekce NEWBORN je navíc vyrobena z tkanin, které mají nejvyšší certifikát OEKO-TEX Standard 100 třídy 1. Tkanina je testována na přítomnost 100 chemických látek a certifikát získá pouze pokud neobsahuje žádnou z nich. Kolekce je tedy antialergenní a šetrná k citlivé dětské pokožce novorozenců a kojenců. Kompletní kolekce AW22 bude k dispozici na prodejně BAMBULE, které je COOL Club součástí.




UDRŽITELNÁ KOSMETIKA

MANUFAKTURA 

MANUFAKTURA PŘEDSTAVUJE NOVINKU BEZ OBALU: ŠUMIVÉ BOMBY DO KOUPELE 2V1! Období teplých vonných koupelí je za dveřmi a česká značka Manufaktura představuje další novinku, kterou si zamilují především příznivci ekologie, přírody, odpočinku a teplých koupelí. Zastavte se a užijte si domácí lázně s novými šumivými koulemi do koupele, které jsou tvořeny s láskou k přírodě. Šumivé bomby do koupele 2v1 ve 3 oblíbených vůních-Levandule, Louka, Sedmikráska jsou k dostání již od druhé poloviny srpna 2022 v prodejnách Manufaktura a na www.manufaktura.cz. Obsahují vysoký podíl cenných přírodních másel - kakaové, bambucké, meruňkové a mandlové, esenciální levandulový olej, ochranný anti-pollution komplex z českých a slovenských bylin, výtažek ze sedmikrásky a regenerační karlovarskou vřídelní sůl. Efekt 2v1 šetří čas: zajistí relaxační koupel a krémovou péči o pokožku. Zvláčňují, hydratují, vyživují a provoní pokožku. Doprovází je nádherná vůně bylin a květin. V ČEM JSOU BOMBY DO KOUPELE EKO? Obsahují vysoké procento ingrediencí přírodního původu (až 98,70 %), jsou vyráběné v ČR, nejsou testované na zvířatech, dobře biologicky odbouratelné, vhodné pro vegany, prodávají se BEZ OBALU - při jejich vypotřebování nevzniká žádný zbytečný odpad.


L'OCCITANE 

V současné době 91 % plastů, které používáme, není recyklováno a mnoho z nich nakonec končí v moři a přírodě. Kromě ničení nedotčených pláží nebo korálových útesů, plastový odpad poškozuje také mořský život. Mořská zvířata mohou považovat zářivě barevné plastové obaly za potraviny nebo se do nich zaplétat. Nemusíme hned začínat s velkými změnami. Ekologické uvědomění je třeba i přechod na používání náhradních náplní nebo bezobalových produktů. Během posledního desetiletí se stále více firem začalo zapojovat do snižování množství platů, které používají.
Firma L'Occitane byla vždy v popředí tohoto hnutí. Už je to 10 let, co byla uvedena na trh jejich první ekologická náhradní náplň - tekuté verbénové mýdlo obohacené o změkčující bambucké máslo a s jemně svůdnou vůní citronu. Dnes prodávají 25 ekologických náhradních náplní a plánují další. Obaly některých produktů jsou vyrobeny z 100% recyklovaného PET plastu. Nově v jejich nabídce najdete i bezobalová tuhá mýdla nebo šampony.


ROSSMANN

Alterra - účinná síla přírody

Zdraví si zaslouží nejen naše tělo, ale i pokožka. Přírodní kosmetika Alterra, kterou najdetev sortimentu drogerií ROSSMANN, poskytuje přirozenou péči a je složena z kvalitních surovinpocházejících převážně z kontrolovaného biologického zemědělství či z lesního sběru. ROSSMANNse veze na zelené vlně, a tak na jeho výrobcích najdete nejen označení vegan a BEZ mikroplastů,ale i pečeť NATRUE, kterou mohou nést pouze výrobky, které jsou nejméně ze 75 % přírodní, čipečeť GREEN BRANDS 2021/2022 za udržitelné podnikání. Dopřejte si sílu přírody s produkty Alterra.


KIEHL'S

Future Made Better je naše iniciativa ke snižování dopadu na životní prostředí a zlepšování prostředí komunit, které jsou nám nejblíže. Kiehl's vytváří odpovědnější produkty s přírodními ingrediencemi, udržitelnými obaly a zároveň zdokonaluje materiály, které používá ve svých obchodech.

Hledáte udržitelnou alternativu pro čištění pleti? Novinka Cleansing Bar od značky Kiehl´s jemně čistí a zároveň hydratuje pokožku. Navíc obsahuje až 5x méně vody než běžné čisticí prostředky na pleť. Složení je z 99 % biologicky rozložitelné a produkt je ukryt v minimu papírového obalu. Složení neobsahuje mýdlové složky, parfemaci ani minerální oleje, je tedy šetrné k vaší pleti i přírodě. Ve variantě pro mastnou, normální a podrážděnou pokožku. 

V souladu s našimi předsevzetími v rámci iniciativy Future Made Better, vytváříme stále nová a udržitelnější řešení týkající se jak složení, tak obalového materiálu našich produktů. Proto jsme uvedli řadu náhradních náplní "Kiehl´s Refills", díky nimž snižujeme v množství obalového plastu v našich produkty péče o tělo i vlasy. Motivujeme naše zákazníky, aby si místo originálního balení pořídili naše náhradní náplně, které jsou výhodné jak pro ně, tak pro životní prostředí. Každá náhradní náplň obsahuje 4x obsah originálního balení a až o 80 % méně plastu. Mezi produkty s náhradní náplní patří stálice našich zákazníků jako je Creme de corps či Amino Acid Shampoo & Conditioner. 


YVES ROCHER

Jak souvisí krása a potěšení všech smyslů se zdravím planety? Francouzská značka rostlinné kosmetiky Yves Rocher věří, že zcela zásadně. Najde se spousta každodenních činností, kterými lze přispět. Pro začátek vyzkoušejte něco opravdu jednoduchého. S novými produkty Green Heroes se můžete chovat ekologicky i ve sprše. Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik plastu a obalového materiálu se každoročně vyprodukuje na celém světě? Pokud chcete něco změnit, není potřeba hned obrátit celý svůj životní styl naruby. Každý krok se počítá. Začněte třeba ve sprše. Značka Yves Rocher už před časem uvedla na trh dnes již ikonické Koncentrované sprchové gely s inovativním složením a patentovanou strukturou.

Flakon plný inovací a lásky k planetě - Koncentrovaný sprchový gel je čtyřikrát koncentrovanější než běžný sprchový gel, tudíž se při jeho výrobě spotřebuje o polovinu méně plastů. Má mycí bázi 100% rostlinného původu, snadno biologicky odbouratelné složení a praktický uzávěr s membránou, který zaručí přesné dávkování. Jedno stlačení rovná se jedna kapka, rovná se jedna koupel.

Myjte si vlasy ekologicky - Ani při mytí vlasů nemusíte rezignovat na ochranu životního prostředí. Jak dopřát vlasům to nejlepší a zároveň chránit planetu? Vyzkoušejte novinku Yves Rocher - tuhé šampony, které jsou baleny pouze v papírové krabičce. Jejich používáním se mytí vlasů stane rutinou plnou krásy i závazku vůči přírodě. Ať už zvolíte Tuhý šampon pro jemné mytí, který dodává optimální péči rychle se mastícím vlasům, Vyživující šampon pro suché vlasy bez života, Tuhý šampon pro lesklé vlasy nebo Tuhý šampon na mastné vlasy, nikdy nesáhnete vedle. Vaše vlasy budou díky olejům z heřmánku, měsíčku a slunečnice vyživené od kořínků ke konečkům, budou hydratované, hebké a lesklé. 

Odličování s respektem k pokožce i k planetě - Horkou novinku v portfoliu eko produktů Yves Rocher představuje Tuhý odličovač na obličej s měsíčkem, který jemně čistí a odstraňuje make-up. Jeho šetrné složení respektuje přirozené pH pleti a zanechává příjemný pocit. Stejně jako ostatní tuhé produkty značky Yves Rocher je vyráběný ve Francii, neobsahuje sulfáty (sulfátové povrchově aktivní látky) a 99 % jeho složek je biologicky snadno odbouratelných.

Nejlepší na používání těchto produktů je, že za každý zakoupený Koncentrovaný sprchový gel či jakýkoli Tuhý šampon vysadí Nadace Yves Rocher jeden nový strom. Takže například když darujete vybrané produkty jako dárek, dáváte tím zároveň také strom vysazený v lesích po celém světě.




POTRAVINY A JEJICH SKLADOVÁNÍ

STARBUCKS

Omezování produkce odpadu je jedním z primárních zájmů společnosti Starbucks. Již od roku 2008 mají zákazníci v České republice možnost nechat si připravit nápoj do vlastního kelímku, a kromě životního prostředí tak ušetří i 10 Kč za každý nápoj. Starbucks se snaží zákazníky k omezování jednorázových kelímků motivovat i širokou nabídkou tumblerů a znovupoužitelných kelímků. Od roku 2021 je každý jednorázový kelímek v kavárnách Starbucks zpoplatněn částkou 1 Kč. Veškerý výnos z tohoto poplatku bude věnován iniciativě Sazimebudoucnost.cz a jejím projektům na sázení stromů a obnovu české krajiny. Už máte svůj Reusable Cup? ♻️ Přijďte si pro něj do své oblíbené kavárny Starbucks a vychutnejte si svůj nápoj připravený do znovu použitelného kelímku vždy o 10 Kč levněji.


WATERDROP

Ve Waterdrop najdeš dvojí způsob udržitelnosti. Po zakoupení a spotřebování Microdrinků nám můžeš vrátit jejich prázdné kapsle, které za tebe ekologicky zrecyklujeme, a navíc za ně dostaneš body na svůj Klubový účet. Ty poté můžeš využít výměnou za doplněk nebo lahev.
Další cestou k udržitelnosti jsou nejen designové, ale také funkční lahve z borosilikátového skla či nerezové oceli, které ti pomohou s pitným režimem bez využití jednorázových toxických plastů.
Třešničkou na dortu je fakt, že pitím našich Microdrinků a používáním udržitelných lahví ušetříš až 97 % obalového materiálu a výrazně snížíš svou uhlíkovou stopu.


LINDT

V Lindt & Sprüngli dbáme na výběr kakaových bobů, které jsou dále využity k produkci finálních čokoládových potěšení. To znamená, že produkujeme od "bobů k tabulkám". Opravdový dopad na lokální podmínky můžeme udělat pouze v případě, že víme, odkud kakaové boby pochází, kdo je vypěstoval, a jak byly šlechtěny. Proto jsme vyvinuli náš vlastní program udržitelnosti pro kakaové boby - Program pro farmáře Lindt & Sprüngli. Jsme hrdí na to, že v našich čokoládách používáme kakaové boby z našeho farmářského programu. Od roku 2020 pochází 100 % našich kakaových bobů z vysledovatelných zdrojů, které jsou externě ověřovány nezávislou třetí stranou. Jedná se o významný krok směrem k našemu cíli získávat do roku 2025 všechny kakaové produkty (boby, máslo, prášek) prostřednictvím programů udržitelnosti.


ALBERT

Záleží nám na tom, abyste jedli lépe. A také lépe žili. Proto hledáme způsoby, jak spojit naši vášeň pro kvalitní potraviny s šetrností k životnímu prostředí. Jednou z cest je snížit plýtvání jídlem, drogerií i obaly. V prodejně Albert na pražském Chodově jsme otevřeli zónu BezObalového nakupování. Spojuje sofistikovanou techniku s jednoduchou obsluhou a cit pro ekologii. Do opakovaně použitelných nádob tu nakoupíte vybraný sortiment Nature's Promise, BIO potravin nebo ekologické kosmetiky a drogerie. Seznamte se s budoucností nakupování ohleduplného k přírodě přímo u nás v OC Westfield Chodov nebo na našich stránkách https://www.albert.cz/bezobalu 


OXALIS

V prodejnách OXALIS balíme čaje a kávy do kompostovatelných sáčků, které jsou 100% rozložitelné. Rozšiřujeme také nabídku BIO produktů, které byly šetrně vypěstovány dle zásad ekologického zemědělství.

A pokud patříte mezi fanoušky bezobalového nákupu, odměníme vás při nákupu do své nádoby slevou.


dm drogerie markt

Biopotraviny představují nedílnou součást sortimentu dm a každý rok si nacházejí mezi zákazníky stále více příznivců. Oblíbená dm značka dmBio nabízí nyní část sortimentu biopotravin v ještě vyšší kvalitě, produkty splňují certifikaci Demeter. Demeter je certifikát, kterým se označují produkty biodynamického zemědělství. Udělení tohoto certifikátu je podmíněno splněním velmi přísných pravidel, které daleko přesahují směrnice pro ekologické zemědělství. Pečeť vyvinutá pro privátní značky jako např. dmBio garantuje vysokou kvalitu surovin a jejich precizní zpracování při výrobě.

Dále je v nabídce možnost nákupu ekologických čisticích a pracích prostředků do opakovaně použitelných plastových nádob v objemu 1 nebo 1,5 litru. Ty si zakoupíte pouze při prvním nákupu a můžete je v našich prodejnách po vypotřebování obsahu znovu naplnit. Například opakovaným naplněním 1 l lahve ušetříte 60 g plastu. Na výběr je ze čtyř produktů certifikované stáčené ekodrogerie značky Yellow & Blue: gel na nádobí s citronovou silicí, univerzální čistič s pomerančovou silicí, prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule a máchadlo prádla s levandulovým extraktem. Produkty značky Yellow & Blue jsou vyvíjeny v souladu s konceptem chemického minimalismu, jsou snadno biologicky odbouratelné a nejsou testovány na zvířatech.


ROSSMANN

enerBiO - certifikované jídlo plné potěšení
Neodmyslitelnou součástí sortimentu v drogeriích ROSSMANN je oblíbená privátní značka zdravé výživy enerBiO, která má širokou škálu produktů s vysoce kvalitními biopotravinami. Mnohé z nich jsou vegetariánské, bezlepkové nebo veganské, a umožňují tak kvalitní vyvážené stravování a dodávají tělu potřebnou energii. Produkty podléhají přísné kontrole a jsou označené certifikátem EG-Öko-Verordnung a logem Evropské unie pro biopotraviny. Značka se též pyšní certifikátem GREEN BRANDS 2021/2022. Produkty enerBiO jsou tím pravým jídlem pro váš každodenní život.



FRUITISIMO

Fruitisimo jede na zelenou! Fruitisimo začalo koncem roku 2020 vyrábět své produkty ze zelené energie, a to pouze z obnovitelných zdrojů, které neničí naši planetu.Zelenou energii jim dodávají drobní lokální výrobci elektřiny, která je z přírodních zdrojů tedy ze síly větru, vody, slunce a bioplynu.

Do budoucna plánuje zavést zelenou energii do všech poboček a kanceláří a jejich cílem je spolupracovat s dodavateli, kteří mají stejnou filozofii a energii čerpají pouze z obnovitelných zdrojů. Zároveň se chystají instalovat ve firemních objektech fotovoltaické panely a vyrábět si elektřinu sami. Už delší dobu se také snaží minimalizovat produkci odpadu a snižovat počet plastů. Svým zákazníkům podávají ovocné a zeleninové drinky do recyklovaných rPET kelímků a lahví, které se používají stále dokola. Zákazníky se snaží ke snižování plastů motivovat, proto při každém dalším nákupu se svou nebo Fruitisimo lahví mají nákup levnější. Produkty ze zelené energie si můžete už nyní objednávat online na Fruitisimo e-shopu nebo si je zakoupit na Fruitisimo prodejnách. Na dlouhodobou udržitelnost se chtějí v nejbližších letech zaměřit a předpokládají, že v roce 2025 bude celé Fruitisimo fungovat zcela zeleně a s respektem k přírodě.


POTTEN & PANNEN - STANĚK

BRITA

Představuje nejpokročilejší technologii pro filtrování vody od německého výrobce s více než 50letou tradicí a zkušenostmi.
Filtrační technologie filtrů Brita Maxtra+ Pure Performance je založena na ryze přírodní technologii. Korpus filtru je vyroben z recyklovatelného plastu, který neobsahuje BPA a je určen pro trvalý kontakt s vodou. Filtrační směs uvnitř filtru je tvořena iontoměničem v podobě syntetické pryskyřice a mikročásticemi aktivního uhlí, které jsou vyrobeny ze skořápek kokosových ořechů. Jeden filtr je určený na přefiltrování 100 litrů vody nebo na 4 týdny používání - podle toho, která z podmínek uplyne dříve. Filtr obsahuje větší množství aktivního uhlí, a proto je účinnější při odfiltrování chlóru, herbicidů, pesticidů a zbytků léčiv.

Kolekce ECO Lite

Kolekce pánví ECO Lite od německého výrobce prémiového hliníkového nádobí Woll akcentuje aktuální ekologické trendy i při výrobě pánví. Nejmodernější hi-tech výrobní linka svého druhu v Evropě s pokročilou technologií tlakového lití umožňuje vyrobit odolné tělo pánve z tenčí vrstvy 100% recyklovaného hliníku. Ušetří se nejen materiál a energie při zpracování hliníkové slitiny, ale pánev je tak o 35 % lehčí* (což ocení zejména dámy, pro které mohu být některé pánve příliš těžké). Odnímatelné rukojeti a úchyty poklic jsou vyrobeny trvale udržitelnou technologií z lokálních surovin - využitím přibližně 40 % dřevěné mouky a mouky z olivových semen. Automatizované robotické nanášení nepřilnavého povrchu předchází plýtvání při aplikaci nepřilnavého povrchu. Celoplošné indukční dno pro maximálně efektivní a úsporné využívání indukčního ohřevu. Ekologické je i balení pánví, jejich přebal je z recyklovaného kartonu a produktové informace jsou vytištěny metodou šetrnou k životnímu prostředí. Největší ekologický přínos je dlouhá životnost pánví a odolnost nepřilnavého povrchu. 

FRESH & SAVE

Skoncujte s plýtváním jídlem! S vakuovací startovací sadou Zwilling FRESH & SAVE vám potraviny v chladničce a mrazničce vydrží čerstvé až 5x déle. Zapomeňte na velké a těžké vakuovačky a věčné hledání jednorázové vakuovací folie!
FRESH & SAVE = elegantní, kompaktní vakuovací program, který je kdykoli připraven k použití. Žádné dráty, jednoduchá obsluha. Dobíjecí elektrická vakuovací pumpa váží pouze 300 g a ovládá se jediným tlačítkem. Sama pozná, kdy se má vypnout. Skleněné vakuovací boxy jsou ideální do chladničky, opakovaně použitelné vakuovací sáčky perfektní do mrazničky.

LIKE TO GO & TO STAY

Razíte zero-waste styl a raději než v plastové dóze, která životnímu prostředí příliš neprospěje, si svůj oběd do práce odnesete v krásné porcelánové dóze - která je navíc multifunkční? Pak je právě pro vás určena kolekce To Go & To Stay německé značky Like od Villeroy & Boch. 

  • Multifunkční misky na oběd či svačinu fungují i jako skladovací dózy na potraviny
  • Lze je používat pro zapékání v klasické troubě a pro ohřev v mikrovlnné troubě (bez víčka)
  • Opatřeny jsou vzduchotěsným víčkem z porcelánu a silikonu
  • Lze dokoupit misky To Go & To Stay odlišných objemů, které svým průměrem pasují na víčka misek
  • Kvalitní glazura umožňuje každodenní mytí v myčce nádobí (bez silikonu)